solsting

Jag maste verkligen kopa mig en hatt!
Har i Melbourne ar det varmt fastan klockan ar elva pa kvallen. Ringde just mamma och det ar ca 50 graders skillnad pa vaderet i Sverige och har. Det sags att det har varit 35 grader har men jag tror att det var varmare. Min dag borjade hos frisoren som fixade till min lugg (jag fick dock ratta till den hemma lite grann;P) hon var bade battre och billigare an den forra! Sen satt jag i varmen pa Peterpan ("reseagent") och forsokte planera resan till ostkusten. Darefter motte jag upp lite vanner fran hostellet pa stranden, tillbringade den mesta tiden i vattnet for det var helt sjukt varmt. Sa tror jag att jag har fatt solsting for resten av eftermiddagen har jag mest yrat omkring "hemma" pa hostellet :) Nu ska jag prata med min bror innan han flyr Sverige och sen ska jag sova for jag jobbar 9-17 imorgon!! god natt.

29th december

Yes nu ar flygbiljetten bokad och betald :)
Har exat en manad kvar i Melbourne sen flyger jag vidare till nya aventyr, spannande!
Nu ska jag ga till stranden och ta ett dopp i det bla, hejsvej.

Boxing day

Julen ar over har i Australien och det ar jag valdigt glad for.
Hoppas att ni hade en bra jul dar hemma.
Min Julafton borjade med att Johanna och jag gick och julhandlade i flipflopps! Sen akte jag in till stan och jobbade fran 12-18.30, hade valdigt kul pa jobbet med juldekoration och julmusik. Just det jag hittade faktiskt nagot som liknar kanelbulle pa min lunch rast, har kallar dom det for cinnamon scroll! Jatte gott var det iaf :) Vi forsokte ha lite julmys pa kvallen med glogg innan vi gick ut.
Igar pa Juldagen lagade vi julmat och tog det mest lugnt. Tog en julpromenad i solen men det var ganska kallt, det kandes mer som pask an jul. Men vi slapp iaf regn och thunderstorm som vi hade pa julafton..

Christmas Eve

GOD JUL !!!

Skriver mer imorgon for internet stallet stanger nu men jag hoppas verkligen att ni far en underbar vit jul dar hemma! (har regnar det ;) )

dan fore doppare dan...

YES 36 grader, nastan molnfri himmel och jag ska ivag och kopa julklapp till Johanna.. sen bar det av till jobbet i nagra timmar :)

monday

Just nu skulle jag mer an garna aka hem till snon och allt som har med julen att gora. Har haft en jatte trakig dag och jag kanner mig ganska uttrakad har. Det har varit ca 28 grader men inte ens det har hjalpt mig :(
Har lagat mat at Johanna och sen suttit vid internet typ, inte alls kul. Inget roligt folk pa hostellet heller sa jag ser fram emot att fa jobba imorgon. Mitt humor kan bero pa att jag har gatt och blivit forskyld...
Snart ska jag ata pizza till kvallsmat. Lycka till med allt jul stok.

4:e Advent

En helt "vanlig" solnedgang i St Kilda :P (dock inte tagen idag...)

jag svettas !

Milda matilda vad det ar varmt idag, hela 39 varma grader :)
Har tillbringat storre delen av dagen pa stranden och i vattnet. Det var nastan for varmt for att man skulle kunna ligga pa sanden! De varma vindarna kommer dock att bytas ut under natten till ynkla 23 grader och storm. Ska jobba torsdag, fredag och lordag nu sa jag grater inte over lite samre vader :)
Har sadan sjuk traningsvark i mina lar (och resten av kroppen) efter min lilla jogging tur och powerwalk fran igar. Det ar knappt sa att jag kan ta mig ner for trappen pa hostellet, haha!
Har aven idag suttit och kollat pa den underbara solnedgangen med jordgubbar och frusen yogurt i min hand.
Mitt liv ar valdigt underbart nu :) TACK snalla ni som gjorde det mojligt for mig att aka, jag njuter!

Har ju glomt att beratta att jag bakade lussekatter pa Lucia och goda blev dom :)

work it

Idag har varit en bra dag! Tog en powerwalk/joggingtur pa en timma innan frukost, i 30 gradig varmen langst stranden :) At lite frukost och drog till stranden i 2 timmar. Kvallen har spenderats med Johanna, vi tog en lang promenad langst stranden vid solnedgangen.
Imorgon ska det bli 39 grader och sol men 23 och regn pa torsdag sa ni behover inte bli sa avundsjuka ;)
Njut av snon dar hemma!

psst..Mamma jag vet att du har sprit i lussebullarna ;)

Bullshit.

Jag saknar er.
Och jag ar riktigt trott pa att alla lamnar oss hela tiden, ar det min tur snart?
Vi ar fattiga men vi har iaf en julgran "dar hemma".
Ja, det ar sa laget ser ut nu.

My Birthday!

Tack for alla gratulationer (ja jag saknade verkligen graddtartan:)! )

Borjade med att fira min fodelsedag med champange vid tolvslaget pa lordagskvallen sen blev det en ganska sen natt men roligt hade vi. Vaknade pa morgonen efter nagra timmar somn och dar lag det ett fodelsedagsbrev till mig fran Johanna :)(Hon jobbade tyvarr nastan hela den dagen). Mamma och Pappa hade aven dom varit snabba med att skriva grattis till mig fast jag ligger 10 timmar fore i tiden!
Tog mig en lang frukost och fick antligen oppna mitt fodelsedags "paket" hemifran. Tack snalla Mamma, Pappa, Anna och Daniel for det fina halsbandet och ringen:) Jag blev valdigt glad! Tror iof bara att det var Mamma som valde det men det varmde! :P
Bestamde mig sedan for att ta en langpromenad langst stranden sa jag var borta i mer an en timma. Gick tillbaka till Olembia och forsokte sova lite sen gick jag ner till stranden och solade, badade och drack ol med Mitch en skottskille fran hostellet.
Sen gick jag till affaren och kopte med mig en tarta, 22 ljus, champange och saklart jordgubbar till kvallen. Blev dock en ganska lugn kvall men med utgang. Firandet slutade med en spontan middag pa en resturang i gott sallskap :)

Great Ocean Road

Ar just nu i Apollo bay pa ett hostel som heter Surfside Backpacker och ska vall sova snart. Har lamnat Melbourne och St Kilda for tre dagar och jag langtar hem! Till Olembia alltsa haha.
Har hyrt en bil med tva tyska killar fran hostellet. Vi stack ivag igar (torsdag) pa morgonen och sov i Torquay igar natt, inget bra hostell alls sa jag ar ganska trott nu! Drog vidare mot Apollo bay idag och stannade for att kolla pa utsikten pa typ hundra stallen! Tog en pizza till lunch i Lorne och sen blev det ett vattenfall i Erskine falls och Apollo bay. Har sett en vild koala idag langst vagen men den sprang ivag nar jag gick ut for att ta kort pa den, tyvarr. Imorgon ska vi aka vidare till The 12 Apostles (finns tydligen bara 7 kvar nu) och sen aka hem! Jag har kort mest och det ar ganska haftigt att kora pa vanster sida men dock laskigt :)
Nu saknar jag som sagt Melbourne och St Kilda valdigt mycket, det hander inte mycket har borta. Men imorgon kvall ska vi vara hemma pa Olembia igen och sen pa sondag far jag antligen oppna mitt fodelsedags brev som jag fatt pa posten :)
Jag saknar Johanna ocksa, haha. Kanske inte riktigt valde ratt manniskor att aka med men vad tusan det ar ju en upplevelse i sig!