thank god it's friday?

Kanske pa tiden att jag berattar vad det ar som hander har borta i Melbourne.
Jag vantar pa att fa jobba heltid och att den nya butiken ska oppna. Nasta vecka ska jag jobba tre dagar, bara 17 timmar och det ger inte mycket pengar! Jobbade bara en dag denna vecka, vilket gav mig 7 timmar. Som tur var stadade jag pa hostellet tva dagar sa jag fick tva gratis natter! (Forsta gangen jag damnsog detta ar!)
Jag lever just nu pa lanade pengar och forsoker att gora sa lite som mojligt om dagarna, eftersom allt kostar har. Pa sondag har jag satt en deadline pa mig sjalv att jag ska ha bestammt mig om jag ska satta mig pa planet till Thailand till pasken och komma hem innan slutet av april eller om jag ska stanna tills planet lyfter den 25:e april till Thailand och sen hem till den 16:e maj.
For att rora till allt lite extra mycket sa ar det inte sakert att jag far tillbaka nagra pengar pa skatten har i Australien om jag ansoker om den innan 14 april(maste tydligen har varit har i 6 manader!) Vet dock inte om det ar sa mycket pengar det ror sig om.
Sa ser mitt liv ut just nu.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej! Du slipper snön i alla fall, men nu ska det bli regn o milt, skönt! Förstår att det är tufft att inte jobba så mycket, men det blir bättre ska du se. Men nu ska jag åka från snön snart, åker på måndag till Lanzarote, skönt! Kram.

2010-03-19 @ 07:51:42
Postat av: Monica

Hej Emma!

Hoppas allt ordnar sig med jobb och alla flygrutter. Du skall veta att vi tänker på dig.Var rädd om dig.

Kramar i massor

Monica o Arne

2010-03-19 @ 08:48:22
URL: http://emmaontour.blogg.se/
Postat av: Alla på Häckenäs

Nu har våren äntligen kommit, dagens vårtecken är snödroppar, gäss, tofsvipor,lärkor, skitig hund o en granne som satt ute o fikade redan på förmiddagen! Hääärligt! dvs om man bortser från dogen. Vi har varit i Ystad över helgen o det är ju alltid kul, har ätit en massa saker från Saras smaskiga kondis sortiment, hjälpt till med städ, disk, tvätt, fönsterputs hyll/krok - uppsättningar, umgåtts, ätit gott o druckit gott vin och Humle har legat på trappan till bageriet och vaktat det! Nu ska jag slipa spackel o sen måla lister mm i vårt "nya" matrum dvs gamla gästrummet - det tar sin lilla tid o blir säkert inte färdigt för invigning innan du kommer hem. Ha det så gott, sköt om dig o hoppas du får många jobbtimmar snart.

Kramar från oss alla.

2010-03-22 @ 13:26:04
Postat av: Sara

Hej, jag vet hur det är att vara på andra sidan jorden och längta hem, men bara du får jobba lite och få lite pengar så ska du se att det ordnar sig. Just nu känner jag dock nästan precis tvärtom mot bad du känner, allt jag önskar är en endaste liten hel ledig dag, men man kan ju inte få allt... Vi funderar faktiskt på att stänga några dagar och åka en liten tur till Berlin men inget är bestämt än och man blir tyvärr inte så rik som egen företagare.

Ta hand om dig och försök att inte längta hem allt för mycket. Vi finns ju kvar här och väntar på dig tills du kommer hem.



Många kramar från Sara

2010-03-23 @ 20:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0